Consultant, Identity Access Management

December 2 2020
Industries Accounting, Auditing
Categories Accounting, Finance, Consultation, Business analyst, Consulting, Information Technology, Management, Administration, Management, Consulting, Security, Continuity, Risk
Montreal, QC

Job Type: Permanent
Primary Location: Montreal, Quebec, Canada
All Available Locations: Montreal

Be encouraged to deepen your technical skills…whatever those may be.
Partner with clients to solve their most complex problems.
Enjoy flexible, proactive, and practical benefits that foster a culture of well-being and connectedness.

What will your typical day look like?

As an Analyst/Consultant, you will work in a fast growing and challenging environment with like-minded people who are eminent in their respective technical field. You will leverage your academic and industry knowledge to solve complex and challenging business problems for our clients. You will also collaborate with internal teams and the client teams to analyze client requirements and develop solutions through debate and discussion. Other activities include authoring presentations, presenting findings to the clients, and contributing to project planning and status reporting. You will work with high profile Canadian clients on a variety of engagements. Along with client engagements, you will continue developing identity and access management technical skills and thrive in a complex, fast-paced environment.

À quoi ressemblera votre journée type?

En tant qu’analyste/conseiller, vous travaillerez dans un environnement en pleine croissance et stimulant, avec des personnes partageant les mêmes idées et qui sont éminentes dans leur domaine technique respectif. Vous mettrez à profit vos connaissances universitaires et industrielles pour résoudre des problèmes commerciaux complexes et difficiles pour nos clients. Vous collaborerez également avec les équipes internes et les équipes des clients pour analyser les besoins des clients et élaborer des solutions par le biais de débats et de discussions. Les autres activités comprennent la rédaction de présentations, la présentation des résultats aux clients et la contribution à la planification et au rapport d'état du projet. Vous travaillerez avec des clients canadiens de premier plan dans le cadre de diverses missions. En plus de ces missions, vous continuerez à développer vos compétences techniques en matière de gestion des identités et des accès et vous vous épanouirez dans un environnement complexe et rapide.

About the team

Identity & Access Management (IAM) is a critical part of Deloitte’s Cyber Risk Services practice that helps our clients to be Secure, Vigilant and Resilient in the face of an ever-increasing array of cyber threats and vulnerabilities. IAM service line delivers the design and implementation of secure identity and access management solutions that leverage the technologies of today’s pre-eminent access management, provisioning and directory services vendors. IAM services along with our broader cyber risk services help organizations address timely and pervasive issues such as identity theft, data security breaches, data leakage, cyber security, and system outages across organizations of various sizes and industries, with the goal of enabling ongoing, secure, and reliable operations across the enterprise.

À propos de l’équipe

La gestion des identités et des accès (GIA) est un élément essentiel des services de gestion des cyber risques de Deloitte qui aide nos clients à être sécure, vigilant et résistant face à un nombre toujours grandissant de menaces et de vulnérabilités cyber. La ligne de services GIA propose la conception et la mise en œuvre de solutions de gestion des identités et des accès sécurisés qui s'appuient sur les technologies des principaux fournisseurs actuels de services de gestion des accès, d'approvisionnement et d'annuaire. Les services GIA, ainsi que nos services plus généraux de gestion des risques cyber aident les organisations à faire face à des problèmes opportuns et généralisés tels que l'usurpation d'identité, les brèches de sécurité des données, les fuites de données, la cybersécurité et les pannes de système dans des organisations de tailles et de secteurs d'activité différents dans le but de permettre des opérations continues, sûres et fiables dans toute l'entreprise.

Enough about us, let’s talk about you

You are someone with:

  • A Degree or Diploma in Computer Science, Information Security, Engineering or Management Information Systems
  • Up to 3 years of IT experience; IT Security experience
  • Certifications such as CISSP, CRISC, CISA, CISM, CCSP or related IT certifications
  • Understanding of cloud computing concepts, IT risks and implications to the business
  • Experience in resolving complex issues and develop innovative solutions for clients
  • Excellent written and oral communication skills including both technical and business writing, documentation and presentation skills, strong listening skills, ability to interact, and cooperate with clients
  • Product (value-added) experience in: Cloud platforms (Azure, AWS, GCP), Oracle Identity Manager, Oracle Identity Directory, Oracle Identity Cloud Service, Okta, SailPoint IdentityIQ, SailPoint IdentityNow, SailPoint SecurityIQ, SailPoint IdentityAI, CyberArk Privileged Account Security, BeyondTrust Password Safe

Vous êtes quelqu’un avec:

  • Un diplôme en technologie de l’informatique, sécurité de l'information, ingénierie ou gestion des systèmes d'information
  • Jusqu'à 3 ans d'expérience en informatique ; expérience en sécurité informatique, de solides compétences en matière de communication, d’écoute, de synthèse et d'analyse
  • Une connaissance approfondie de Microsoft Office, en particulier de MS Excel, y compris des formules avancées, des tableaux croisés dynamiques, des exportations/importations, etc.
  • Une compréhension des cyberrisques et leurs impacts sur les affaires, des compétences linguistiques bilingues (anglais et français), compréhension des concepts infonuagiques
  • Une possibilité d'obtenir une habilitation de sécurité du gouvernement du Canada
  • Certifications telles que CISSP, CRISC, CISA, CISM, CCSP ou certifications informatiques connexes, expérience en matière d’analyse des besoins, de configuration et de tests d’implémentation de solutions GIA
  • Expérience en matière de produits (un atout): Plateformes infonuagiques (Azure, AWS, GCP), Oracle Identity Manager, Oracle Identity Directory, Oracle Identity Cloud Service, Okta, SailPoint IdentityIQ, SailPoint IdentityNow, SailPoint SecurityIQ, SailPoint IdentityAI, CyberArk Privileged Account Security, BeyondTrust Password Safe

Why Deloitte?

Launch your career with The One Firm where you can make an impact that matters in a way that you never thought possible. With endless opportunities at every turn, and a culture built to support and develop our people to be the very best they can be, Deloitte is The One Firm for you to learn, grow, create, connect, and lead. We do this by making three commitments to you:

  • You will lead at every level: We grow the world’s best leaders so you can achieve the impact you seek, faster.
  • You can work your way: We give you the means to be flexible in how you need and want to work, and we have innovative spaces, arrangements and the mindset to help you be wildly successful.
  • You will feel included and inspired: We create a deep sense of belonging where you can bring your whole self to work.


The next step is yours

Sound like The One Firm. For You?

At Deloitte we are all about doing business inclusively – that starts with having diverse colleagues of all abilities! We encourage you to connect with us at accessiblecareers@deloitte.ca if you require an accommodation in the recruitment process, or need this job posting in an alternative format. We’d love to hear from you!

By applying to this job you will be assessed against the Deloitte Global Talent Standards. We’ve designed these standards to provide our clients with a consistent and exceptional Deloitte experience globally.

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